بهترین تبلت های بازار ایران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بهترین تبلت های بازار ایران
نوشته شده در یک شنبه 9 خرداد 1400
بازدید : 107
نویسنده : دیجی خبر

برای خرید تبلت مناسب به گزارش چیدانه، نیازی نیست که حتما هزینه زیادی پرداخت کنید. در راهنمای خرید پیش‌رو، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

 حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌پایان راهشان رسیدند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجایی‌که نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده‌ی تبلت در دنیا وجود دارد؛ البته هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه‌ی بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد.

طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ میلادی، نزدیک به ۶۰ درصد از سهم بازار تبلت در اختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی به تولید تبلت می‌پردازد و اتفاقا بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد؛ البته درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه‌ی زیادی بپردازید؛ ولی بدین معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد.

در ادامه، بهترین تبلت های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، کماکان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی برایتان رقم بزند، از همین‌رو در شرایط کنونی و تا زمان انتشار به‌روزرسانی موردانتظار Sun Valley برای ویندوز، در راهنمای خرید تبلت، از پیشنهاد دادن تبلت‌های ویندوزی چشم‌پوشی می‌کنیم.

 در بازه‌ی قیمتی کمتر از سه میلیون تومان، اکثر تبلت‌های بازار از نمایشگرهای بی‌کیفیت با پنل TFT و سخت‌افزار فوق‌العاده ضعیف استفاده می‌کنند؛ اما میت پد T8 هواوی جزو تنها مدل‌هایی است که از نمایشگر IPS بهره می‌برد و همین موضوع آن را یک سر و گردن بهتر از رقبایی مثل گلکسی تب A سامسونگ می‌کند. به‌علاوه، میت پد T8 نسخه‌ی به‌روزتری از سیستم‌عامل اندروید را در بطن خود داشته و بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر از گلکسی تب سامسونگ دارد. تنها ایراد میت پد را می‌توانیم نبود سرویس‌های گوگل بدانیم؛ اما با توجه به اینکه بیشترین استفاده از تبلتی در این بازه قیمتی، گشت‌وگذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در کلاس‌های درس آنلاین خواهد بود، مشکلی جدی بابت نبود سرویس‌های گوگل نخواهید داشت.

اسمارت تب M10 لنوو تقریبا دو سال از عمرش می‌گذرد، ولی اگر می‌خواهید حدود چهار میلیون تومان هزینه کنید؛ بهترین انتخابتان خواهد بود. این تبلت نمایشگری بزرگ و ۱۰٫۱ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD در کنار دو بلندگوی استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس دارد و تبلت خوبی برای گشت‌وگذار در اینترنت و تماشای فیلم یا سریال محسوب می‌شود. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسمارت تب M10 هم با اینکه نمی‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند، ولی مشکلی در استفاده‌های روزمره یا بازی‌های سبک اندرویدی نخواهد داشت. شاید بتوانیم تنها ایراد این تبلت را نسخه‌ی قدیمی اندروید آن بدانیم که ممکن است در آینده برای نصب اپلیکیشن‌های جدید کمی دردسرساز شود.

به بازه‌ای می‌رسیم که دیگر می‌توانیم سراغ تبلت‌های میان‌رده و به‌روز برویم. گلکسی تب A7 سامسونگ، تبلتی جذاب با قیمتی کمتر از پنج میلیون تومان است که نمایشگری بزرگ و باکیفیت با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل را در کنار چهار بلندگو و تراشه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. به‌علاوه از اندروید ۱۰ با رابط کاربری جذاب سامسونگ One UI استفاده می‌کند. به تمام این‌ها باتری ۷۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را هم اضافه کنید. گلکسی تب A7 سامسونگ دستگاهی عالی با قیمتی مناسب برای پخش انواع محتوای چندرسانه‌ای به‌حساب می‌آید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: